eTwinning Projemiz: Özel Eller Farklı Lezzetler

eTwinning Projemiz: Özel Eller Farklı Lezzetler

06.02.2021 503

YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI

"ÖZEL ELLER FARKLI LEZZETLER" İSİMLİ

E­- TWİNNİNG PROJEMİZ

Okulumuz Yiyecek İçecek Hizmetleri Atölye Şefi (Öğretmeni) Kerim Mertcan'ın yaptığı ve Yiyecek İçecek Alanında ilk e Twining Projemiz olan "Özel Eller Farklı Lezzetler" isimli projemiz kabul edilmiştir ve 2.dönem çalışmalara başlanacaktır.

Proje Kurucularından öğretmenimiz Kerim Mertcan amacımız; Özel eğitimde; yiyecek içecek hizmetleri alanı mesleki eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitim ile bir araya gelmesi ve mesleki anlamda bilgilerini birbirleriyle paylaşabilmelerine imkân sağlamaktır.

 Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sebebiyle maalesef ülkemizde eğitim öğretim faaliyetlerinde aksamalar meydana gelmektedir. Farklı uygulamalar ile öğrencilerin eğitimlerine uzaktan devam edebilmelerini sağlayan çalışmalar yapılmaktadır. Bu proje ile farklı illerde ve kurumlarda yiyecek içecek hizmetleri alanında okuyan özel eğitim öğrencileri ve öğretmenleri sanal ortamda bir araya gelecekler. Projeye yiyecek içecek hizmetleri alanında eğitim gören tüm özel eğitim öğrencileri ile özel eğitim öğretmenleri ve yiyecek içecek hizmetleri öğretmenleri katılabilecektir. Canlı derslerde yapılacak mutfak uygulamalarında sivil toplum kuruluşlarından da destek alınacaktır

Özel Eller Farklı Lezzetler

Proje hakkında

Özel eğitim meslek okullarında veya meslek liselerinin özel eğitim sınıflarında yiyecek içecek hizmetleri alanı eğitimi alan öğrenciler ile bu alanda eğitim veren meslek öğretmenleri ile özel eğitim öğretmenlerinin interaktif olarak bir araya geldiği projedir. Projeye katılım sağlayacak her okul kendi öğrencileri ile müfredata uygun bir şekilde uygulayacağı yemeklerin planlamasını yapar ve zamanı geldiğinde interaktif olarak projeye katılım sağlayan tüm okulların öğrencileri ve öğretmenleri tarafından bu yemekler hazırlanır. Uygulamalarda yemeklerin tarifi ve anlatımı özel eğitim öğrencileri tarafından ailelerden yardım alınarak yapılır. Ayrıca yüz yüze eğitim konusunda alınacak kararlar doğrultusunda uygulamalar pandemi koruma tedbirlerine uymak kaydı ile okul atölyesinde de gerçekleştirilebilecektir.

HEDEFLER

- Yapılacak etkinliklere öğrencilerin karar vermesi ve özgüvenlerinin geliştirilmesi,
- Yapılacak olan kısa ve orta vadeli mutfak uygulamaları planlamaları ile öğrencilere sorumluluk kazandırılması,
- Uygulama sürecinde anlatıcı olarak aktif olması ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi,
- Uzaktan eğitim ile öğrencinin kendi ortamında yaparak yaşayarak öğrenme ortamı oluşturmak,
- Öğrencilerin kendilerini ifade edebilmelerine ve bildiklerini akranlarına aktarabilmelerine imkan tanımak,
- Yapılacak uygulamalar ile öğrencilerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak,
- Öğrencilerin ailelerinden alacağı destek ile okul-aile-öğrenci iletişimini ve işbirliğini güçlendirmek,
- Web 2.0 araçlarının kullanımı ile öğrencilere teknolojik iletişim araçlarının kullanımı konusunda deneyim kazandırmak.

ÇALIŞMA SÜRECI

Projeye katılım sağlayabilecek okullar belirlendikten sonra 2021 yılı Ocak ayı içerisinde kriterlere uyan okullar ile iletişim kurulacak ve katılım sağlamak isteyen okullar ile çevrim içi toplantılar yapılacaktır. Katılım sağlayacak okul ve öğretmenlerin e-twining üyelik işlemleri, öğrenci listelerinin oluşturulması, veli izin belgelerinin alınması, e-twining Twinspace işlemlerinin yapılması ve çalışma takviminin belirlenmesi gibi iş ve işlemlerin 2020/2021 eğitim öğretim yılı yarı yıl tatiline kadar tamamlanması hedeflenmektedir. Canlı ders uygulamalarının yarıyıl tatilinden sonra başlaması hedeflenmektedir. Projede aktif olarak görev almak isteyen öğretmen öğrenci sayısına göre canlı ders planlamaları yapılacak ve süreç 2021 Mayıs ayı sonunda sona erecektir.

BEKLENEN SONUÇLAR

Özel eğitim öğrencilerinin süreç içerisinde aktif olması ve akranları ile iletişim kurması beklenmektedir. Bu süreç zarfında öğrencilerin karar verme aşamalarında aktif olması, planlama yapması, sürecin her aşamasında sorumluluk alması, düşüncelerini akranları ile paylaşması, farklı görüşlere ve düşüncelere saygı duyması, akranları ile birlikte ortak kararlar alması beklenmektedir. Proje sürecinde öğrencilerin keyifli vakit geçirmeleri, mesleki gelişimlerine katkı sağlamaları, aile içi iletişiminin kuvvetlenmesi, aile bireyleri ile ortak ve kaliteli zaman geçirmesi beklenmektedir. Öğrencilerin zamanı geldiğinde öğretici konumunda olmaları, kendilerini iyi bir şekilde ifade etmeleri, akranlarına bilgi aktarmaları, uygulama sonunda ortaya çıkacak olan ürünü değerlendirmeleri ve yaptıkları anlatımlar ve uygulamalar ile kendilerine olan öz güvenlerinin artması beklenmektedir.

 

 Proje İntro: https://www.youtube.com/watch?v=is7Kq-0LC6k&feature=youtu.be

 Proje Ekibi Tanıtımı: https://www.youtube.com/watch?v=4RCna4tEFew&feature=youtu.be

17-04-2021